In zijn kelder in San Francisco ontgrendelt jongensgenie Quinn Mallory de deur naar een oneindig aantal aardes. Tijdens een testrun nodigt Quinn collega Wade Welles en zijn leraar professor Maximillian Arturo uit om zijn nieuwe uitvinding te zien. Maar door een toename van de macht en een vroegtijdig vertrek zijn ze alle drie, plus een aangespoelde soulzanger genaamd Rembrandt 'Crying Man' Brown, verdwaald in een parallelle wereld. Nu moeten ze van wereld naar wereld ‘glijden’, waarbij ze zich niet alleen moeten aanpassen aan hun veranderende omgeving, maar ook moeten proberen terug te keren naar hun wereld.
Merlijn is een tiener wanneer hij zijn magische tovergave ontdekt. Nu moet hij dat talent nog goed en juist leren te gebruiken, wat heel wat oefening vergt. Merlijn wordt de page van Koning Uther Pendragons hofarts meester Gaius, die hem helpt om te gaan met zijn magische krachten en hem de beginselen van geneeskunde bijbrengt. Later wordt Merlijn aangewezen als schildknaap van de nobele, maar roekeloze kroonprins Arthur. Het lot van Arthur en Merlijn zal voor altijd nauw verbonden blijven.
Wanneer er in Los Angeles op mysterieuze wijze een enorm sinkhole ontstaat, scheurt het een gezin in tweeën en scheidt het moeder en zoon van vader en dochter. Wanneer een deel van het gezin in een onverklaarbare oerwereld terecht komt, samen met een ongelijksoortige groep vreemden, moeten ze samenwerken om te overleven en het mysterie te ontrafelen. Waar zijn ze beland en is er een weg terug naar huis?.
Supertieners Wonder Woman, Supergirl, Bumblebee, Batgirl, Zatanna en Green Lantern vechten als leerlingen van Metropolis High tegen misdaad, huiswerk en verliefdheid.
Wanneer een mysterieuze schurk de poorten van de hel dreigt te openen, zou een duivels knappe demonenjager wel eens de beste hoop op redding kunnen zijn.
Vanessa van Helsing, is de dochter van de gedoodverfde tegenstander van Dracula en beroemd vampierjager Abraham van Helsing. Ze ontwaakt, na vijf jaar lang te hebben geslapen, in een toekomst waar vampieren de wereld hebben overgenomen. Ook ontdekt ze, dat zij een unieke gave heeft over vampieren. Hierdoor is ze de laatste hoop voor de mensheid op een offensief om terug te krijgen wat verloren is gegaan.
Luz, een zelfverzekerd, menselijk tienermeisje stuit per ongeluk op een portaal naar een magische, nieuwe wereld waar ze bevriend raakt met een opstandige heks, Eda, en een aandoenlijke, kleine krijger, King. Hoewel ze geen magische krachten heeft, volgt Luz haar droom om heks te worden door in de leer te gaan bij Eda in het Uilenhuis en vindt ze uiteindelijk op een onverwachte plek een nieuwe familie.
Een groep kinderen sluit zich aan bij een geheim agentschap waar ze de kracht van de verbeelding leren gebruiken om naar de Droomwereld te reizen en fantastische creaties te creëren om slapende kinderen te helpen die worden geterroriseerd door de kwaadaardige Nachtmerriekoning die erop uit is de Droomwereld te veroveren en binnen te vallen. de wakende wereld.
Een team van vijf personen, bestaande uit een dief, een oplichter, een hacker en een inlichting specialist, onder leiding van voormalig verzekeringsonderzoeker Nathan Ford, gebruikt hun vaardigheden om het onrecht dat gewone burgers wordt aangedaan door het bedrijfsleven en de overheid te bestrijden.