Klaas van Kruistum bewijst dat hij (bijna) alles kan! Hij gaat 'onmogelijke' uitdagingen aan, oefent de meest moeilijke beroepen uit en daagt mensen die toppers zijn in hun beroep uit om het tegen hem op te nemen.
We tellen het jaar 2063. Door het smelten van de poolkap en door enorme natuurrampen is de aarde bijna geheel overstroomd, maar Nederland is vooralsnog gespaard gebleven. Zeven Nederlandse astronauten reizen met hun ruimteschip door het heelal met maar één doel: het vinden van een nieuwe thuisplaneet voor de mensheid, voordat de aarde daadwerkelijk onder zee verdwijnt.
Terwijl de overlevenden op aarde wanhopig wachten op een positief bericht van de missie, lijken de astronauten zich meer bezig te houden met futiele zaken, die hun monotone bestaan aan boord van het ruimteschip nog enigszins kleur geven. Net als op elke andere werkvloer moeten ze met elkaars eigenaardigheden, tekortkomingen en onhebbelijkheden zien te leven, maar dat gaat niet vanzelf.
De dramaserie Dit zijn wij vertelt het verhaal van de jonge ouders Johan en Anna, die hun kinderen op de best mogelijke manier proberen op te voeden. Daarnaast volgen we ook nog drie andere personages, de 35-jarigen Katja, Kasper en Edgar. Ze worstelen met hun persoonlijke uitdagingen, maar hebben één ding gemeen: ze zijn allemaal op zoek naar liefde, waardering en voldoening in hun leven. Deze liefdevolle, ontroerende serie onthult hoe de kleinste gebeurtenissen in ons leven impact hebben op wie we zijn en willen worden.
Een gigantische Marokkaanse bruiloft op een dakterras in Groningen, een absurdistische cabaret scene in een bos of een bushokje als podium voor een waanzinnige monoloog: in het nieuwe tv-programma Waarom gaan we niet vaker? wordt theater verplaatst van het toneel naar een verrassende locatie in de echte wereld. Alles is een podium en iedereen is publiek terwijl de magie van toneel naar televisie wordt gebracht. Cabaretier Peter Pannekoek laat zien wat voor moois er in de theaters gebeurt op een manier die bij hem past; snel, grappig, verrassend en scherp. Naast de voorstellingen die de kijker in vervoering brengen, voert Peter Pannekoek gesprekken met collega’s over het vak, hun inspiratie en slechte recensies.
Na prijswinnende wijnen van zijn eigen Franse wijngaard, diverse boeken over het leven in Frankrijk en televisieprogramma's over La Douce France, verlaat Ilja Gort zijn geliefde Frankrijk en beproeft zijn geluk over de grens.
Twintiger Phoebe verlaat haar baan bij een vooraanstaand advocatenkantoor om te gaan werken bij een juridisch centrum voor huiselijk geweld. De druk neemt toe om het centrum te redden terwijl relaties op de proef worden gesteld.
Hoe mijn keurige ouders in de bak belandden gaat over Daniël en Kim Winkelman die met hun pubers Lizzy en Max en hun bijna-tiener Lou een perfect gezin vormen. Maar dan kondigt Daniël ineens aan dat hij wil scheiden. Kim is stomverbaasd. Waarom heeft hij nooit iets gezegd? Heeft hij een affaire? Kim doet haar best hun huwelijk te redden, maar voor Daniël is het te laat.
De plannen bestaan al jaren, maar nu er een nieuwe politieke wind in Teheran waait, heeft de VPRO eindelijk toegang gekregen tot een van de laatste geïsoleerde landen ter wereld: Iran. Na vijf jaar kregen correspondent Thomas Erdbrink en regisseur Roel van Broekhoven eindelijk toestemming van de autoriteiten in Iran om de nieuwe VPRO serie Onze man in Teheran te maken. Door de ogen van Erdbrink ziet u een Iran zoals dat in nieuwsberichten zelden aan bod komt. 'Iran zet je op het verkeerde been, verleidt, en speelt met je. Niets is wat het lijkt en alles zal verbazen.'
Drie vrouwen komen bij notaris, blijken halfzussen te zijn en moeten de erfenis (een boerderij) samen zien te verdelen. Ondertussen rijst de vraag hoe hun half-zussenschap zit èn hoe hun vader is overleden.
China speelt wereldwijd een steeds grotere rol. Bedrijvige Chinezen vestigen zich in groten getale in het buitenland. China-expert Ruben Terlou zoekt hen op. Wie zijn ze, wat willen ze bereiken en wat voor impact heeft hun aanwezigheid op de lokale bevolking?
Emma is een zeer succesvolle relatietherapeut. Haar vlijmscherpe observaties en doelgerichte relatieadvies zijn het gesprek van de dag en de afgunst van haar leeftijdsgenoten. Wat niemand weet, behalve Emma en haar beste vriendin, is dat haar talent om elke relatie op briljante wijze te beoordelen, allemaal voortkomt uit een geheime kracht die zij heeft. Door simpelweg haar hand op iemands borst te leggen, krijgt ze een visie op het toekomstige liefdesleven van die persoon.
Zuidas volgt het leven van de recent afgestuurde rechtenstudent Sabia. Sabia heeft een aanstelling gekregen op het prestigieuze advocatenkantoor Van de Sande Grinten Meijer. Het advocatenkantoor wordt geleid door Christine Meijer en Rudolf van de Sande Grinten. De partners proberen de kwaliteit en de zichtbaarheid van het kantoor koste wat kost hoog te houden in een machtsbeluste en statusgevoelige wereld. Sabia wordt ook geconfronteerd met de snelle en harde wereld van de advocatuur aan de Zuidas. Ze kan haar ervaringen delen met eveneens beginnend advocaat Quinten
Dag en nacht staan ze klaar. In het ziekenhuis waar klinisch verloskundige Ella hoofd is van de afdeling verloskunde, maakt het personeel lange dagen. Zware werkomstandigheden en een personeelstekort zorgen voor veel stress en problemen.
Elke dag begeleidt Ella met haar collega’s de meest uiteenlopende bevallingen, waarbij pijn en extase hand in hand gaan en momenten van diep geluk en peilloos verdriet elkaar binnen een seconde af kunnen wisselen. Alsof het niets is. Maar het is niet niets. Het gaat over nieuw leven. Elke dag weer, ieder uur, iedere minuut van iedere dienst.
Wilfried de Jong zit aan de rand van het bed van Nederlandse topsporters die dromen van glorie op de Olympische Spelen. Hij tracht hun gedachten te lezen. Wat is straks de perfecte oefening? Kan die start nog een tikkeltje sneller? Hoe de eeuwige rivaal te verslaan?
Sander Schimmelpenninck onderzoekt de wetteloosheid van sociale media en hij laat zien dat dit vervelende gevolgen heeft voor onze democratie. Internet en sociale media in het bijzonder waren ooit het summum voor de liberale democraat. Nooit eerder kon het volk zo direct met elkaar communiceren, maar dat blijkt in de praktijk steeds meer uit te draaien op een nachtmerrie.