Anno 2048 zijn mensen enthousiast over een vechtrace genaamd ‘Immortal Grand Prix’, of kortweg IGPX, die sneller en spannender is dan welke bestaande motorsport dan ook. Het fenomeen is zo groot dat er een hele stad is gebouwd voor de race-industrie waar wedstrijden plaatsvinden op een enorm circuit. In de ‘Immortal Grand Prix’ racen twee teams van drie IG-machines, hightech humanoïde mechs bestuurd door mensen, met snelheden van meer dan 400 km/u. De teams leggen drie ronden af over een parcours van 60 km terwijl ze de tegenstander onderscheppen in hun strijd om de eerste plaats. De beste machineprestaties, de beste piloten en het beste teamwerk zijn de enige factoren die hen tot winnaars kunnen maken.
Visual Effects | Youko Watanabe | Color Designer |
Writing | Mitsuru Hongo | Series Composition |
Art | Hideki Takahashi | Prop Designer |
Art | Akihiro Hirasawa | Art Designer |
Production | Ken Iyadomi | Executive Producer |
Production | Shigeru Watanabe | Executive Producer |
Production | Sean Akins | Executive Producer |
Production | Mitsuhisa Ishikawa | Executive Producer |
Production | Norihisa Oki | Producer |
Production | Hiekazu Terakawa | Producer |
Sound | Hiromune Kurahashi | Sound Effects |
Sound | Masafumi Mima | Sound Director |
Crew | Masahiro Murakami | Special Effects |
Visual Effects | Kanta Kamei | Visual Effects |
Visual Effects | Atsushi Takeuchi | 3D Director |
Camera | Makoto Kogawa | Director of Photography |
Art | Ayaka Mitsumoto | Art Direction |
Visual Effects | Hiroyuki Nishimura | Layout Supervisor |
Visual Effects | Junya Ishigaki | Mechanical Designer |
Visual Effects | Atsushi Takeuchi | Mechanical Designer |
Visual Effects | Toshihisa Kaiya | Character Designer |