Anno 2048 zijn mensen enthousiast over een vechtrace genaamd ‘Immortal Grand Prix’, of kortweg IGPX, die sneller en spannender is dan welke bestaande motorsport dan ook. Het fenomeen is zo groot dat er een hele stad is gebouwd voor de race-industrie waar wedstrijden plaatsvinden op een enorm circuit. In de ‘Immortal Grand Prix’ racen twee teams van drie IG-machines, hightech humanoïde mechs bestuurd door mensen, met snelheden van meer dan 400 km/u. De teams leggen drie ronden af over een parcours van 60 km terwijl ze de tegenstander onderscheppen in hun strijd om de eerste plaats. De beste machineprestaties, de beste piloten en het beste teamwerk zijn de enige factoren die hen tot winnaars kunnen maken.
Visual Effects | 海谷敏久 | Character Designer |
Visual Effects | 竹内敦志 | Mechanical Designer |
Visual Effects | 石垣純哉 | Mechanical Designer |
Visual Effects | 西村博之 | Layout Supervisor |
Art | Ayaka Mitsumoto | Art Direction |
Camera | 古川誠 | Director of Photography |
Visual Effects | 竹内敦志 | 3D Director |
Visual Effects | 亀井幹太 | Visual Effects |
Crew | 村上正博 | Special Effects |
Sound | 三間雅文 | Sound Director |
Sound | 倉橋裕宗 | Sound Effects |
Production | Hiekazu Terakawa | Producer |
Production | Norihisa Oki | Producer |
Production | 石川光久 | Executive Producer |
Production | Sean Akins | Executive Producer |
Production | Shigeru Watanabe | Executive Producer |
Production | 彌富健一 | Executive Producer |
Art | 平澤晃弘 | Art Designer |
Art | Hideki Takahashi | Prop Designer |
Writing | 本郷みつる | Series Composition |
Visual Effects | Youko Watanabe | Color Designer |