De tijd lijkt te hebben stilgestaan in het rustige dorpje Schemermeer, maar eigenlijk gebeuren er vreemde dingen. Schemermeer is namelijk een poort naar de onderwereld. Daarom duiken er geregeld mysterieuze wezens op (trollen, mummies, minotaurussen, enz.), vaak met kwade bedoelingen. Gelukkig is er de Nachtwacht, drie bewakers van het goede. Het zijn drie tieners die er op het eerste zicht doodgewoon uitzien, maar eigenlijk ook zelf mythische wezens zijn: De stoere weerwolf Wilko, de slimme vampier Vladimir en de toverelf Keelin.
Een groep passagiers wordt verontrust wakker op een beschadigd ruimteschip dat ver weg in de ruimte is achtergelaten. Ieder van hen heeft een moeilijk verleden achter de rug, en is op zoek naar een nieuwe start op een nieuwe gekoloniseerde planeet. Ze willen ten koste van alles proberen te overleven. Naarmate hun angstaanjagende situatie zich ontwikkelt, beseffen ze dat de grootste bedreiging voor hun droom om een nieuw leven te beginnen zich in hun midden bevindt.
De zeventienjarige Paul kan de geesten van de doden zien. Wanneer een van deze rusteloze geesten terugkeert naar de levende wereld, wordt hij gedwongen tot een gevecht om de apocalyps te voorkomen.
Akira is een normale middelbare scholier, maar toch likt hij impulsief het kwijl op dat de mysterieuze transferstudent Mikoto heeft achtergelaten. De volgende dag valt hij met onverklaarbare koorts in slaap. Na vijf dagen komt Mikoto plotseling op bezoek en laat hem haar kwijl verteren. De koorts verdwijnt onmiddellijk en Mikoto legt uit dat hij lijdt aan 'liefdesziekte'. Ze kan emoties overbrengen via haar kwijl, en de twee zijn nu met elkaar verbonden.
De eerste bemande missie naar Mars nadert nu de rode planeet. De bemanning bestaat uit top wetenschappers en een jonge vrouwelijke psychiater, verantwoordelijk voor hun geestelijke gezondheid. Maar net als ze op het punt staan te landen, gaat er iets mis.
Een verveelde jonge moeder stapt door een portaal en ontdekt een wereld van incompetente ridders, monniken die niet kunnen liegen, en een ras van mensen die de slimste onder hen naar de zon willen schieten.
Een team van Ancient Heroes beschermt de wereld tegen een ongekend kwaad. En nu moeten onze helden niet alleen duistere krachten bevechten, maar ook leren omgaan met hun puberlichamen en -emoties terwijl ze hun ware identiteit zoeken.