Tijdens de Sengoku-periode zijn er constant veel facties in oorlog. Een van hen wordt geleid door een eenogige man genaamd Date Masamune en een andere door de imposante Takeda Shingen. De laatste heeft een zeer loyale ondergeschikte genaamd Sanada Yukimura die het meerdere keren opneemt tegen Date Masamune, maar de gevechten tussen hen worden vaak onderbroken. Een van die gevechten vindt plaats wanneer beide mannen achter een andere leider genaamd Imagawa aan proberen te gaan, en ze worden gedwongen hun verhitte duel af te breken wanneer Imagawa probeert de scène te ontvluchten met zijn dubbelgangers. Yukimura en Masamune gaan achter afzonderlijke Imagawa"s aan, maar alle dubbelgangers worden gedood door een derde partij, en wanneer hun paden elkaar weer kruisen, staan ze voor de dreigende Oda Nobunaga en zijn leger. Het waren de ondergeschikten van Nobunaga die die dubbelgangers doodden, en Nobunaga zelf gaat verder met het doden van de echte Imagawa met een geweerschot in het hoofd.
Tweeduizend jaar geleden terroriseerde de zwart-zilveren gevleugelde draak Bahamut het magische land Mistarcia. De mensen, goden en demonen die het land bewoonden, verenigden hun krachten tegen de vijand en verzegelden zijn macht in een sleutel die in tweeën werd gesplitst, de ene helft beschermd door goden en de andere helft beschermd door demonen. Nu is Mistarcia een vredig rijk – totdat een menselijke vrouw de helft van de sleutel van de god steelt. Gebaseerd op het immens populaire digitale kaartspel, is Rage of Bahamut: Genesis een spannende mix van actie en fantasie.
De Angel Brigade, een elitetak van het leger van het Transbaal Empire, krijgt de opdracht om te zoeken naar The Lost Technology, mysterieuze voorwerpen uit het verleden met onbekende krachten. Onder leiding van kolonel Volcott O'Huey, die binnenkort met pensioen gaat, reist de Angel Brigade naar verschillende planeten met behulp van hun speciaal ontworpen Emblem Frame-schepen om op zoek te gaan naar verloren technologie. Helaas maken ze een fout en komen ze in allerlei ongemakkelijke en lastige situaties terecht.
Yuichi gelooft dat vrienden belangrijker zijn dan geld, maar hij weet ook hoe moeilijk het leven kan zijn als je niet genoeg geld over hebt. Hij spaart ijverig om deel te nemen aan het schoolreisje, want hij heeft zijn vier beste vrienden beloofd dat ze allemaal samen zullen gaan. Maar nadat het geld van de klas is ingezameld, wordt het gestolen en valt de verdenking op twee van Yuichi"s vrienden - Shiho en Makoto. Kort daarna worden de vijf ontvoerd en worden ze wakker in een vreemde kamer met een personage uit een kortstondige anime. Blijkbaar betrok een van hen hen bij een "vriendschappelijke wedstrijd" om zijn schulden af te betalen. Maar wie was het en waarom heeft deze persoon zulke hoge schulden? Zou het kunnen dat deze persoon het geld heeft gestolen om deelname aan dit specifieke spel te betalen? Yuichi en zijn beste vrienden moeten het tegen elkaar opnemen in psychologische spelletjes die hun vertrouwen in elkaar op de proef stellen of vernietigen.
Valvrave de Bevrijder speelt zich af in het jaar 71 van de 'Ware Kalender'. Door de ontwikkeling van ruimtesteden leeft nu 70% van de mensheid in de ruimte, verdeeld over twee grote mogendheden: de Dorushia Military Pact Federation en de Atlantische Ring Verenigde Staten. Naast deze grote mogendheden heeft zich een derde factie gevormd, de kleine neutrale natie Jiouru, die economische welvaart heeft bereikt. Haruto woont in Jiouru en gaat daar naar de middelbare school wanneer plotseling het leger van Dorushia aanvalt en hij vervolgens het mysterieuze, 'verboden' mensachtige wapen Valvrave tegenkomt.
Het verhaal begint met een verhalenverteller, die kort voor de voltooiing van zijn laatste boek stierf. Zijn sprookjesfiguur, een prins, 'klom' uit het boek en vocht tegen een 'monsterkraai'. Het gevecht duurde lang totdat de prins besloot zijn hart op te offeren om de kraai voorgoed op te sluiten. Dit 'offer' zorgde ervoor dat hij al zijn gevoelens en geheugen verloor. De wereld was weer in vrede, maar zijn ziel werd 'stom'.
24 mensen doen mee aan een overlevingsspel. Ze hebben allemaal een apparaat dat SCM (slave control method) wordt genoemd en dat van hun tegenstander hun slaaf kan maken. Iedereen heeft zijn eigen reden om aan het spel deel te nemen.
Seigi, een tot vechtsporten opgeleide middelbare scholier, voelt zich vaak gedreven om de zwakkere mensen om hem heen te beschermen. Op een dag verdedigt hij een dakloze man tegen sommige punks, en de man geeft hem in ruil daarvoor een vreemde tatoeage op zijn palm. De tatoeage is een geheim wapen geproduceerd in de wapenwedloop tussen Amerika en het Serinistan Kingdom. Seigi bevindt zich over zijn hoofd wanneer een krachtig meisje, dat hetzelfde geheime wapen gebruikt, hem gewelddadig achtervolgt om het op te halen. Zijn vaardigheden in vechtsporten zijn misschien niet genoeg om hem in leven te houden, maar zal hij kunnen leren hoe hij de kracht van zijn tatoeage op tijd kan activeren?